Blogger Templates

Followers

Saturday, July 13, 2013

Bisik Hati

Tatkala diri mencari..lalu hati berbisik… Mungkin bukan lagi masanya..ALLAH akan memberi bukan pada masa kita mahu, tapi ia memberi ketika kita memelukan..indah kan rancangan Sang Pencipta..apalah sangat perancangan kita berbanding perancangan dia. Ini lah yang dikatakan apabila TAKDIR mengatasi TADBIR.. Kadang2 diri mencari di manakah silapnya.YA, diri ini sering alpa dengan nikmat dunia..terlalu alpa..mencari sesuatu yang tak pasti sedangkan nikmat ilahi mecurah-curah didepan mata..bukan diri tidak mensyukuri tetapi ralat dengan permintaan hati.. Sedang diri mencari-cari lagi..ilmu ALLAH datang menjengah. Ingatlah diri ,Walau dirimu masih menyendiri, ALLAH kurniakan teman-teman dan kaum keluarga yang cukup memahami dan menyanyangimu dan senantiasa ada memenuhi ruang hidupmu dalam mejalani hari-hari”. Kini aku tersenyum puas dalam menikmati nikmat ALLAH yang tidak terperi. Tidak pernah walau sekali dia pergi menjauhi diri hambanya yang hina ini. Ku panjatkan rasa bersyukur yang teramat padamu ALLAH. Sungguh kasih dan sayang mu tiada batasan buat hamba-hambamu. Jadikan lah aku tergolong dikalangan hambamu yang senantiasa mensyukuri akan nikmatmu.. Tidak kau hilangkan sesuatu dengan menggantikan sesuatu yang lebih baik..

Wednesday, June 13, 2012

ALLAH sedang menguji saya..

Alhamdulillah...Ujian ALLAH datang lagi. Ini bermakna ALLAH sedang memerhati dan melihat kita. Masanya sering tiba untuk kita mendekatkan lagi diri kita padanya.. Bangkitlah wahai hamba2 ALLAH, Kita semua sedang alpa dengan NIKMAT dunia yang hanya sementara Sedangkan akhirat masih menanti kita untuk menemuinya.. Benarlah kata-kata, Manusia akan ingat ALLAH bila dalam keadaan susah..sedih.. Dan bila kita gembira, kita semakin jauh darinya..Manusia memang mudah lupa... Inilah hakikatnya... sudah tiba waktu untuk kita terus berdamping dan menagih akan cintanya ALLAH. Mengingatinya tak kira masa dan ketika sepertimana ALLAH melihat dan menjaga kita sepanjang masa.Sungguh, Cinta ALLAH terlalu AGUNG untuk kita sanjung..Makin jauh kita darinya semakin dekat dia hampiri kita. Buktinya dengan ujian dan dugaan.. " Aku ingin dilamun CINTA, CINTA sebagai hambaNYA, dengan ikhlas demi AGAMA, memelihara syariatnya... Sungguh aku hanya insan biasa, Ingin kekuatan dengan kuasa CINTA Alangkah indahnya jika beroleh redhanya Di AKHIRAT sana dengan SYURGA " ( C&P )

Monday, February 27, 2012

Hujan turun lagi setelah pelagi pergi.



Sedang diri mencari dalam mengenalpasti tentang perasaan yang hadir, sang hujan datang menyapa diri. Sungguh aku lemah ketika ini. Fikiran buntu, hati sedih dan perasaan tak menentu. Apa reaksi yang perlu aku tunjukkan??menangis??menangisi perasaan yang tidak berbalas..sungguh, itu bukan aku!!aku hamba yang perlu kuat kerna ALLAH tak pernah tinggalkan aku sendiri. Dia senantiasa ada bersama dengan aku..Ujian ini juga datang darinya. Semua ketentuannya..terasa ingin sekali aku duduk berteleku menghadapnya lalu memohon agar dipinjamkan kekuatan dan ketabahan..
Ya ALLAH sesungguhnya kau maha mengetahui apa yang sedang bermain dalam hati dan perasaan aku..Aku benar-benar rindu untuk menghadapmu. mengadu padamu..aku khilaf dalam menilai cinta manusia yang mana akhirnya mengundang hiba. Sungguh cintamu sungguh abadi dan hakiki..tidak pernah tiada cinta darimu buat insan bernama manusia. Cuma manusia yang selalu alpa dan ghairah mencari cinta dari insan yang juga bernama manusia..
‎~✿>> JAGAKANLAH hati saya, ya Rabb..tunjukkan mana JALAN yang harus saya pilih..tunjukkan mana rasa yang harus saya SIMPAN dan BERI, untuk siapa, dan bila semuanya harus terungkap..agar nanti, bila sudah TEPAT pada waktunya..tidak ada salah dan sesal yang tertinggal di hati ini..

Berikan SABAR dan KEKUATAN, anugerahkan SAYANG dan CINTA pada setiap hati yang menunggu..kerana saya percaya, tidak ada yang LEBIH INDAH dari rencanaMu..saya tahu, saya yakin..saya pasti, semua akan baik dan tepat pada waktunya..♥♥

p/s : Ya Allah, JANGAN pergi jauh dariku..♥

Saturday, January 14, 2012

ku mohon kekutan darimu YA ALLAH???

Hati skarang betul2 tangah hiba and sedih..tak tau ar...apa2 pun alhamdulillah ALLAH berikan petunjukknya dengan lebih jelas buat aku...aku tahu die maha kuasa..berbagai cara dia mampu lakukan untuk memberitahu hambanya..ini adalah satu jian buat aku dalam membuat keputusan yang akan menentukan masa depan aku...my future life...sesuatu yang amat berat untuk aku..apa yangaku harapkan sekarang agar aku lebih kuat dan tabah dalam mengharungi ujian ini.ALLAH mengetahui dengan lebih dalam apa yang terbaik buat hambanya..

Kadangkala hati berkata-kata..kuatkah aku..mampukah aku...bagaimana jika aku rebah dalam mengharungi semua ini...sedang hati berkata-kata..pemikiran datang memberitahu yang semuanya akan berjalan dengan lancar selagimana kita yakin yang ALLAH senantiasa akan bersama dengan kita dala apa jua keadaan..jangan letih meminta...jangan berputus asa dan teruskan usaha..sesungguhnya ALLAH bersama kita..

Akhirnya kekuatan datang jua..membawa harapan baru supayaaku memperbaharui usaha dan melipatgandakan usaha itu...ALLAH tak kan menguji seseorang hamba itu diluarkemapuan hambanya..melainkan hambanya mampu...

Say to self : BE STONG...You can face it...

Thursday, December 29, 2011

Ampunkan aku Ya ALLAH...



Ya ALLAH....
Sakit hati...Sedih...Geram...Menyampah...Binggung.....
Perasaaan ni betul-betul membuatkan hambamu ini lemah sangat2 dan tertekan ketika ini...tak tahu nak buat macam mana..ini adalah pengalaman pertama aku dalam dunia pekerjaan..mengenal sikap manusia..dalam mengenal aku tersepit di antara sikap manusia..apa yang perlu aku lakukan sekarang Ya ALLAH...Kau berikanlah aku kekuatan dalam mengharungi ujian mu ini..kurniakan aku ketabahanmu..Aku lemah Ya ALLAH..What i need to do~~argh...rasa nak lari jauh2 je..tapi aku tau lagi jauh kita lari..lagi banyak masalah akan timbul..

Aku tau aku budak baru, tapi sekali sekala bagilah aku bersuara..dengar pendapat aku..jangan nak tolak mentah2..aku pun manusia..ada hati dan perasaan..please hear me..sepatah aku cakap sepuluh patah dia cakap..at the last aku cakap 1 patah je..Ya ALLAH..geramnya aku saat ni...sakit sangat hati ni..bantulah hambamu yang lemah ini YA ALLAH..Aku memohon sangat2..

Kadangkala ALLAH letakkan kita di sesuatu tempat untuk kita belajar dari setiap perkara yang berlaku..bagaimana kita menyelesaikan setiap permasalahan yang berlaku..bagaimana kita memperbaiki kelemahan kita...setiap perkara ada hikmahnya..tak perlu merungut kerna ia datang dari ALLAH...tak perlu berburuk sangka kerna itu ujian ALLAH..tak perlu menuding jari kerna ALLAH sedang meneliti setiap gerak geri kita..

Ya ALLAH..hanya padamu aku memohon..hanya padamu aku berserah...hanya padamu jua aku meminta...kurniakan aku kekuatan dalam mengharungi setiap ujian yang kau berikan..

Wednesday, December 28, 2011

CinTa HakiKi ciNta ILAHI~~



Bismillah...

aku akan bhenti memikirkanmu..
dan aku akan benar-benar melepaskan ikatan di hatiku..
aku hanya akan merubah diriku menjadi yang terbaik hanya kerana Allah..
bukan kerana menginginkanmu.. kan kulepaskan belenggu ini.,
yang membuat hatiku semakin rapuh kerana cinta yang penuh tanda tanya..

biarlah kau teruskan perjalananmu tuk jadi yg terbaik untuk seorang yg ditakdirkan untukmu.. aku pun begitu..
aku akan meneruskan perjalananku tuk jadi yg terbaik untuk seorang yg kan menjadi Imamku meskipun itu bukanlah dirimu..

kerana kini ku telah yakin.,
jika aku telah menjadi yg terbaik, maka Allah tetap akan memberiku yg terbaik pula meskipun itu bukanlah dirimu..
kuharap kau mendapatkan yg terbaik hingga aku boleh tenang dengan pilihanNYA meskipun itu bukanlah dirimu..

~*Srikandi Pencinta Ilahi*~

sesungguhnya cinta ILAHI itu kekal abadi..Ya ALLAH cekalkan hati ini dalam menggapai redhamu...

creadit to Fb Lelaki Soleh Idaman Setiap Wanita Solehah

Wednesday, December 14, 2011

Hati hiba..Hati Sedih...mengharap cintanya~~

Sedang leka membuat kerja, terasa sunyi tiba-tiba. lalu aku alihkan cursor membuka laman web youtube. Terpandang lagu terbaru nyanyian kumpulan nasyid UNIC yang bertajuk JALAN KU PULANG..ku cuba hayati..ku cuba amati..tiba-tiba hati menjadi sebak..bait-bait indah yang mengajak kita bertemu cintaNYA..

Ya ALLAH...
ke jalan benarkah selama ini kaki ku melangkah..??
ke arah mu kah selama ini cinta ku alihkan...??
ke syurgamu kah yang menjadi idaman..??
dan...keredhaanmu kah aku dambakan...??