Blogger Templates

Followers

Friday, June 10, 2011

rindu..cinta..kasih..sayang...



cinta.....
sesuatu yang mampu buat kita bahagia..
cinta...
satu yang mampu buat kita tertawa..
cinta...
jua mampu buat kita merana..
menangis..derita...duka...
itu semuanya kerana cinta..kerana cinta kite terhadap manusia...
Cinta ALLAH jualah cinta yang sempurna..cinta nyer buat kita rasa siapa diri kita sbenarnyer..
" usah di tagih cinta insani kerana cinta nya tiada abadie, tapi tagihlah cinta ILAHI kerna cinta bawa ke syurga abadi"..
aku akui bait kata-kata tu..tapi..bukankah cinta insani kurniaan ilahi..fitrah setiap manusia inginkan cinta insani..memang itu satu fitrah, tapi dengan adanya cinta ILAHI ia akan membuatkan kite sedar untuk tidak terlalu menagih cinta insani..bercinta lah kerana ALLAH...bertemu berpisah tidak gelisah...percaya pada ketentuannya..
Mulai hari ini aku dah malas nak pk..kalau ader jodoh tak kan ke mana..yang penting.cinta pada yang satu..Sang maha Pencipta..selangkah kita dekat padanya..seribu langkah die dekat dengan kita..

p/s: moga aku akan jadi manusia yang lebih tabah dalam mengharungi liku2 hidup ni..Mak..encik..doakan anum ye...

1 comment: