TeRJuMpA OrAnG PeLiK

Alkisahnyer bermula pada pagi khamis di mana aku diberitahu kene pegi office HQ untuk attend training..pade asalnye aku malas nak g coz ingat balik keje nak g jenjalan dengan Cik Syu dekat JUSCO bukit tinggi..almaklumlah hari jumaat cuti kan nak g interview..tapi nak wat macam mane dah menolak pun terpakse lah pegi...g pun lau training habis awal aku dah boleh lah balik umah.. Nak jadikan cerite aku pun pegi lah pas solat zuhur..sampai kat sane aroound kul 3.15pm..parking lah jauh sikit dari depan Office ( HQ ) tu..bukan ape..banyak sangat lori besar kat depan office...sampai aku x nampak yang banyak ruang kosong kat situ..sebelum nak keluar, baru aku perasan yang aku lupe nak simpan laptop kat dalam bonet..ye lah sekarang ka bahaya lau letak depan.. dengan muke berhati2 ( sambil toleh kanan dan kiri )aku simpan laptop dalam bonet kete.... After that,Seperti biase lah kan..parking kat sane berbayar...aku pun terus lah ke mesin bayaran nak bayor parking..check punyer check, upenyer aku x ade duit syiling..cari dalam kete pun tak ade...n amik keputusan naik ofis dulu nak pinjam wet kawan..dalam pade nak g ofis ( dan masih di belakang kereta ) tetibe lalu satu mamat ni naik motor n tye aku SKYNET kat ne...aku jawap lah aku tak tau..n pada hakikatnyer memang aku x tau..ye lah mane lah aku pakar sangat jalan PJ.mamat tu kate nak mintak surat pengesahan yang die pernah keje kat situ..surat tu macam lagi memudahkan orang yang nak amik die bekerja nanti... Aku ingat settle lah kat situ..upenyer tidak..die tye lak aku keje kat mane..aku tunjuk ar building office aku...tetibe die suruh aku amik no phone die..die kate.. " ayah saye baru meninggal..saye sunyi..." korang rase aku kuarkan HP x untuk amik no die???huhuhuh..manenye aku nak kuarkan phone aku...aku dah terbayang lau aku kuarkan HP n tetibe die rampas n bawak lari hp aku...untuk langkah berjage2 aku terus berjalan ke office dan mamat tu teru jerit.. " awak..amik lah no phone saye..." aku just angguk je..."ooooo...awak hafal ea..no saye senang je...013-2345...." n tanpa menghiraukan mamat tu aku blah menuju ke office dalam keadaan yang agak ketakutan tanpa memikirkan kete aku tu lum bayar parking.. dah naik atas baru aku pinjam n terus bayar parking..tapi sebelum tu aku tggalkan segala barang n turun lenggang kangkung..takut2 orang tu ade lagi n bertindak dengan lebih ganas lagi...Dah settle semua barulah aku tenang..n teruskan training seperti biase... Pengalaman yang tak leh aku lupekan lah..n pengajaran untuk aku lebih berhati2 lagi....

Comments

Popular posts from this blog

FeNoMeNa lUaR BiAsA Di PaNtAi JePuN b4 TsuNamI

DaLaM MiHRaB CiNTa

Hati hiba..Hati Sedih...mengharap cintanya~~