Blogger Templates

Followers

Thursday, March 24, 2011

beRciNtA LepAs KaWiN..


Cam pelik je entri aku kali ini yang aku rase agak merepek meraban sikit lah..huhuhuh

Ntah lah..aku pun confius...

Sekarang ni aku amat percaya yang aku leh terima seseorang dalam hidup aku bagi menjalani kehidupan di alam rumah tangga tanpa wujud perasaan cinta di dalam hati terlebih dahulu....kalau boleh aku tak nak lah aku terlalu menyintai seseorang sebelum kawin/ atau sebelum sah menjadi suami aku..adalah lebih baik aku menyintai seseorang yang telah sah menjadi suami aku,ia akan bertukar menjadi satu ibadah..pupuk cinta itu adalah kerana ALLAH..


Suami...seseorang yang perlu kite patuhi selepas keluarga kita..( lau jahat jangan ikutlah )..

n after kite kawin syurga kite di bawah telapak kakinyer... ader orang kate..lebih baik bercinta sebelum kawin..kalau jadi ape2 leh putus..n cari yang lain..

aku akui jugak kate die..tapi lau bercinta atau tak kite juga tak boleh nak menjangkakan yang seseorang itu mampu atau tak menjadi suami / ayah yang baik..

Ramai orang kate, after kite kawin kite akan mengenali seseorang yang sifat/ perangainya jauh dengan "die" yang kite kenal semase bercinta. Personaliti akan berubah dari semase ke semasa...

samaada yang baik kepada yang kurang baik..atau..yang kurang baik kepada baik..

semua yang berlaku adalah datangnya dari diri sendiri..so, kene kaji diri sendiri..

suatu persoalan yang sedang berlegar diminda aku ni,

* aku sedia untuk menerima seseorang (llki sebagai suami ) itu hadir dalam hidup tanpa rasa cinta terlebih dahulu..tapi ade ke llki yang nak kawin tanpa rasa cinta sebelum kawin?????

p/s: semua yang di atas adalah hanya pandangan aku...kalau nak kongsi pandangan pun x ape..x jadi masalah...

2 comments:

storyfromme said...

zaman sekarang memang jarang jumpe orang yang berkahwin tanpa bercinta dulu.lagipon bahaya sebab lelaki zaman sekarang susah nak percaya.yang lagi haru da bertahun kenal baik je, bila kawen mula tunjuk belang.

DaNg aNuM said...

cinta~~